2010-01-20
 20:38:38

Inställda tåg....

Jaha, nu har vi precis kommit hem här. Har varit hos mamma och ätit lite mat och pratat skit. :) Har blandat lite spolarvätska nu till bilen också för den var slut och det är så tråkigt väder att köra i.

Har varit i skolan idag också. Tågen var som vanligt inställda mellan Arboga och Eskilstuna så fick sitta och skava på bussen både till och från skolan. Och på vägen ham så sa tågvärdarna att bussen skulle gå ända till Örebro. Vad bra tänkte jag, då slipper jag vänta så länge i Arboga. Men när vi ska släppa av allt folk i Arboga så säger busschauffören att han inte åker till Örebro för då tyckte Sj att vi kunde vänta där på nästa tåg för det var inte så länge. Jag blir så himla arg. De kan först inte lova att åka til Örebro och sen ändra sig. Jag som tyckte att det var så skönt att sitta hela vägen till Örebro utan att byta tåg eller buss. Men nu fick jag iaf byta tåg. :( Men men, sånt är väl livet. Inget man kanske ska lägga så mycket energi på men när tågen är inställda och man måste åka buss så tar det så himla mycket längre tid att åka och då är det inte kul att pendla. Ska bli skönt att vara mammaledig ett år och slippa alla dessa förbaskade tåg.
Sedan har Sj sagt upp sitt avtal med Tågkompaniet så då kan man inte åka med Sj´s pendlarkort på Tågkompaniets tåg. Och det krånglar också till det hela ännu mer. För då måste man betala på Tågkompaniets tåg eller köpa tio resors kort där också. Det blir dubbel betalning känns det som.

Ska till skolan imorgon också. Men sedan är jag ledig på fredag och det ska bli så skönt. Men då ska jag til barnmorskan. Så får inte så där jätte lång sovmorgon för ska vara där vid tio.


Ja det blev ett litet inlägg idag också :) Hihi. Ska snart gå och sova för jag är så himla trött.

Puss och Kram


Nicole

HÄRLIGT VERONICA! äntligen fått fart i bloggen!!! vad kul:-)

Sj borde gå i konkurs!!!!!!!BUU för dom!!!

kram!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: