2010-01-19
 20:12:48

Nytt år, nya tag!

Ja, nu har vi kommit en bit in på 2010. Hoppas att detta året blir ett bättre bloggår än det förra. hahaha. Man kan ju alltid hoppas, lovar inget men ska försöka.
Jag har precis avslutat min praktik i skolan som jag har tillbringat på Försäkringskassan. Det har varit intressant att se hur de jobbade och få en inblick i vad de hade för förmåner som man kan ansöka om.

Har inte skrivit på bloggen än att jag och min sambo väntar barn också. Den 30 April är det beräknat så ska göra ett studieuppehåll på ett år och bara vara mammaledig. Eller bara och bara. Det får vi väl se hur det blir med den saken. Det kommer nog att bli ett heltidsjob bara det. :) Men det ska bli så himla roligt och spännande. Vi längtar verkligen. Vill att tiden ska springa fram.
Vi har varit på rutinultraljudet och ville då ha reda på vad det var för kön men det kunde hon inte se. H*n hade navelsträngen mellan benen. Men jag säger hela tiden han. Förstår inte att det kan vara så svårt att säga något annat. Men att säga den känns så opersonligt. Vet inte riktigt vad man ska säga faktiskt. Bebisen eller Bebben kanske det får bli hädanefter om jag kan ändra på mig och börja säga något annat än HAN. Hehe.
Jag känner att den sparkar och lever loppan nu varje dag. Började inte känna något förens jag var i vecka 20 och det var väldigt frustrerande för mig. För andra jag känner har kännt mycket tidigare och då får man liksom en känsla av att man bara vill att de ska hålla tyst. Vet inte varför det blir att man känner så men det har väl att göra med hormonerna och allt. Är superkänslig för vissa saker. Kan börja gråta för ingenting liksom. Skit barnsligt men men får man väl leva med ett tag till.
Ska iväg till barnmorskan på fredag och mäta magen och lyssna hjärtljud och lämna urinprov. Skulle lämnat urinprov förra gången men då var jag inte kissnödig. Hade precis varit på toa hemma så gick inte.

Idag har jag även varit iväg till skolan och vi har börjat en ny kurs idag. Tågen var inställda mellan arboga och eskilstuna både på vägen till skolan och hem så fick åka buss. Och på vägen hem hade de satt in en direktbuss till Örebro så det var bara att tacka och ta emot. Slippa sitta och vänta på tåget från arboga var ju helt suveränt. :)
Men jag vet inte varför tågen är inställda faktiskt. :S

Ja det var väl en kortfattad version om vad som hänt sedan sist jag bloggade. Får bli skärpning med det framöver. Men vissa dagar känner man inte att man har någon lust att skriva. Men ska försäka. :)

Puss och Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: